Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)
Hei alle sammen!!
Helt fersking på dette med lavkarbo, men etter iherdig lesing på nett, så tror jeg at Skaleman er der jeg vil trives best.
Skal kjøpe meg bøker av Skaldeman og evt. muligens jeg lusker litt innom ketolyse, men, det var vel helst holdningene til Skaleman jeg tiltrekkes av. Og dessuten så tror jeg dette er en holdning t.o.m. mannen min skal klare og leve med (Vi er 28 og 34 år. Helse for begge!!)
Jeg som har sagt at lavkarbo bare er tull o.s.v. og fettet må da tette årer o.s.v. Jaja, så feil kunne man ta :P
Uansett. Jeg bare lurer på et par ting.
- Hvor mye fett skal man få i seg, og hvor mye blir for mye? (Sett at man lever etter Skaldeman med minst mulig karb.)
- Min mann er skikkelig coca-coliker.. VIRKELIG. Og vet jo at fettmengde må stå i stil med karboinntak. Kan jeg bare justere fettmengde i forhold til hvor mye cola han inntar, dersom det er eneste karboinntak? (Det beste er så klaaart at han kutter hele colaen, men..det må han finne utav selv. Han har gått med på og kutte ned )
Har sikkert funnet svaret på mine spørsmål allerede rundt om kring, men helt ærlig, så tror jeg at jeg regelrett har "lest meg bort". Haha. Ble så inspirert og opplyst av min lille "åpenbaring" at jeg har lest og lest på nettet nå, i noen uker. Er ikke rart det blir litt krøll :P
Min mann er ikke overvektig, men vi har desverre ikke noen gode spisevaner og spiser altfor lite begge to..forskjellen er at han står stille på vekta, og jeg legger på meg. Jeg ligger og vipper rundt 90 og rett under, og er bare 167 på sokkelesten. Har vært sånn stort sett hele mitt liv, og nå er det nok. Begynner og bli eldre, og gud så godt man kjenner kiloene etterhvert :-|
Har ikke kommet helt i gang enda, men siden vi ikke spiser så mye fra før, så tester jeg nå ut litt oppskrifter og fett-grensene mine. Hehe. Merker at jeg ikke er vant til å spise så mye fett, for føler meg en smule dårlig av det, men det er meget mulig det er fordi magesekken min er en smule for liten for dette kostholdet enda. Har ikke plass til så mye jeg. Hehe..ser ikke sånn ut men :P
Sist så må jeg få si at dette forumet er det mest støttende og oppbackende forumet jeg har ramlet over på nettet!! Makan altså!
Gleder meg til jeg blir en "ekte" lavkarb'er etterhvert og at kroppen min får det myyye bedre! 
Stor hilsen fra liten jente i litt for stor kropp 
|