Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-11, 21:20   #19
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ikke veier ...

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Camomilla... det eneste problemet her er vel at trådstarter er på ketolysekur, og ikke generell lavkarbo (eller lchf), altså skal man (om man velger å følge kuren) innta 15 eller 20 gram karbo om dagen, og da må man nødvendigvis veie ting for å vite at man ikke overstiger dette. Når man har veid en stund, så blir det lettere å ta ting på øyemål.

Og om man tar en matvare som er 4.9g/100 og ikke vet hvor mye av det man spiser, så er man plutselig over 20g pr dag om man spiser 500 gram av det. Greit, skal vel litt til at man bommer så grovt, men det var mest for å påpeke et poeng.

Jeg tror du har et veldig godt poeng her - hele min tilnærming til lavkarbo har vært helt annerledes. De som følger en kur, har sikkert mye mer nytte av den dersom de følger retningslinjene. Jeg har valgt å legge om livsstilen helt uavhengig av noe opplegg, og har derfor ikke valgt meg noen nedre grense jeg skal holde meg under. Samtidig føler jeg at det _for min del_ er enklere å forholde seg til generelt karbohydratfattig mat, enn å veie f.eks. en sjokoladebit for å finne ut om jeg kan spise f.eks. 25 g av den dersom det har vært lite grønnsaker en dag. Jeg spiser ganske enkelt ikke sjokolade, fordi det inneholder altfor mye karbohydrat Dette er satt litt på spissen, altså, men du skjønner kanskje hva jeg mener. For min del er det lettere å unngå fristelser, nettopp fordi jeg ikke vet helt hvor mye karbo jeg har spist den dagen, og ikke vil risikere at uskeielsen bremser vektnedgang.

Nå høres jeg sikkert gresselig prektig ut - og det er ikke helt sant. Idag har jeg f.eks. kost meg med kaffe, sukkerfri vaniljesirup, krem og kaneldryss. Den sukkerfrie vaniljesirupen har 14 kh pr 100 g. Nå er det ikke store skvetten jeg har i hver kopp, og i kosens navn (det er jo tross alt fredag) er dette noe jeg unner meg

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat