Sv: sprakk idag.....
Opprinnelig lagt inn av Augustbruden, her.
Tusen takk for svar 
Synes det er vanskelig med denne matlagingen når jeg har 2 barn og en mann som ikke skal spise det samme som meg, men jeg må vel bare dobbelt kokkelere for min egen del.
jeg vil klare dette...... jeg må og skal....
Jeg er også den eneste på lavkarbokosthold i vår husholdning (2 voksne og 2 barn på hhv 10 og 7 år). Jeg lager sjelden to middager. Både mann og barn har godt av rent kjøtt/fugl/fisk og masse grønnsaker! Og det går virkelig mer av det rene kjøttet/fuglen/fisken og grønnsakene når man ikke har et ris/potet/pasta-alternativ på bordet. Så etterkommer jeg heller ønsker når ungene spør etter noe spesielt; "nå er det lenge siden vi har hatt spaghetti, mamma, kan du lage det en dag?". Da lager jeg gjerne det en dag vi har en porsjon med lavkarbo-rester i kjøleskapet - da spiser jeg den, og ungene får spaghettien sin, og så hører jeg ikke mer om dét på en stund.
Skal ikke si at det er kjempelett - overgangen er stor, og det er virkelig ikke mye grønnsaker disse barna mine liker. Brokkoli sklir ned hos hele gjengen, det er også et ypperlig redskap for å få med seg god saus. Kristian kan spise aspargesbønner hvis han får dyppe dem i ketchup (sukkerfri) Og det var vel det. Likevel er jeg sta som et esel og presenterer stadig nye grønnsaker, og "gamle" tilberedt på nye måter. De MÅ smake, om det så bare er bittelitt ytterst på gaffelen, før de sier at de ikke liker det. Av salatgrønnsaker er det stort sett bare paprika og agurk jeg får i dem - trøster meg med at det iallefall er endel næring i paprika 
Jeg synes mannen din burde støtte deg i ønsket om et bedre kosthold, både for din og familiens del. Min egen mann er veldig skeptisk til høyfettkosthold, men han ser jo at hans kone blir slankere, blidere og har mer overskudd i hverdagen Jeg synes vanskelig en ektefelle kan argumentere mot et bedre kosthold for barnas del - de tar jo ikke sine egne valg - det er opp til oss å forsøke å gi dem gode kostvaner tidlig 
|