Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 11:08   #1
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Forvirret ang gram karbo/prosent

Hei!
Jeg har fulgt Skaldemans livsstil i 3 uker og føler meg bedre. Har gått ned 5 kg i alt, 1 kg i uka (mer første pga vann). Jeg leste først den første boka og har nå lest GI-null. Jeg har fra tidligere medlemskap på nett hos Grete Roede og har brukt vektklubben der til å reg. maten jeg spiser iom at den regner ut % karbo-fett og protein. Jeg har da prøvd å holde meg over 70% fett, under 5% karbo og 20% protein. Jeg ligger rundt en 2200 kcal om dagen men har ikke brydd meg om dette, kun jobbet for å få fettprosenten opp mot 75. Syns det er vanskelig å få den over 73, men regner med at over 70 er bra?

MEN - nå ser jeg det står at jeg ikke skal ha mer en 3 gram karbo pr. måltid? Jeg trodde det var prosenten som var viktig jeg, ikke antall gram? Prøver nå å droppe en del ost da jeg gjerne vil ned litt raskere i begynnelsen. Veier 125kg så har litt å ta av...Er insulinresistent btw..

Sist redigert av Snorkfroken76 : 07-02-11 kl 17:26. Årsak: redigere litt i teksten for håp om svar:)
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat