Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?
Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.
Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)
Du har ikke opplyst noe om hvor gammel du er, men jeg gjetter på at du er svært ung? Med din nåværende vekt i forhold til høyde ligger alt til rette for at du kan leve et sunt og langt liv. Velg et eller annet lavkarbokosthold som passer deg bra. Ikke gå over 50-100 gram karbohydrater om dagen og få i deg masse fett fra naturlig animalsk mat. Hvis du i tillegg er fysisk aktiv - styrketrening er helt konge - vil du få en kropp og helse som er optimal for deg.
Den veien du antyder at du ønsker å begi deg inn på her, vil du egentlig ikke gå. Jeg syns det er en skam at du får anbefalinger om et ekstremt kosthold med altfor lite næring, selv om det kun er for en kort periode. Det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med muskelmasse, og det er lite gunstig for forbrenningen når sulteperioden er over.
Spis sunt, tren moderat, nyt livet og vær fornøyd med en sunn kropp. Drit i venninner som er enda tynnere enn deg selv. Det skal vel ikke være en konkurranse om å være tynnest?
-
|