Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 07:38   #7
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan lavkaloridietter være skadelig?

Jeg reagerer også negativt på at det gis råd som kan være helseskadelige.

Hva angår det der med mengde kalorier i seg selv - jeg er ingen tilhenger av å telle verken den ene eller den andre veien. (Men jeg erkjenner at noen etterhvert finner det nødvendig!) De 3 månedene jeg gikk på Eurodiet for noen år siden hadde jeg det fryktelig, jeg var slapp og trøtt og kroppen "stengte ned" så jeg slet med å få i meg mer mat, selv om jeg jo skjønte at det var dét jeg trengte.

Men, nå som jeg spiser skikkelig mat, etter regelen "spis når du er sulten, til du er mett", har jeg det bra - selv om dagsinntaket iblant blir lavere kalorimessig enn det var på Eurodiet. Så jeg tror tilstrekkelig med fett er nøkkelen for meg - samt å senke skuldrene og slappe av, og ikke få panikk om sulten enten glimrer med sitt fravær eller er tilstede for fullt.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat