Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 08:02   #410
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg begynte med lavkarbo den 3.feb og jeg har slitt en del med irritabelt tarmsystem etter det.. Forrige gangen jeg fikk ut avføring var den 4, så stoppet det helt opp. Til i dag da(7.feb), ettersom jeg bestemte meg for å ta noen tabletter som skulle løse dette innen ett par timer, som de gjorde da! Men jeg vil ikke slite med dette resten av diett planen.

Også lurer jeg på om dette med pepsi max, jeg synes å ha lest at det var så bra når man var på denne lavkarbo dietten, men så ser jeg mange andre på denne dietten som slåss for å komme ut av denne avhengigheten. Jeg digger hvertfall pepsi max, og bruker dette som en slags erstatning på mine søtsug.

- Takk

Mange opplever å bli forstoppat i en overgang, gi det litt tid, så går det mest sannsynlig over! Det finnes andre litt mildere måter å overkomme fortstoppelse på. F.eks å legge linfrø i bløtt, til det kommer et geleaktig lag rundt det, og så drikker du det (ikke tygg!). Linfrø utvider seg litt i tarmen, sånn at det som skal ut kommer ut .

Hva er det du lurer på med Pepsi Max, egentlig? Bra er det jo ikke. Det er en helkunstig drikk med et ganske kjipt søtningsmiddel, altså aspartam, som kan gi enkelte plager. Jeg får stikksmerter i kroppen av brus med aspartam, men for andre igjen går det greit. Og for noen skaper det kunstig "sult" (eller fysing) og søthunger, noen merker at vekta går saktere ned med lettbrus, men ikke alle. Men det er igjen opp til hver enkelt om man vil drikke det eller ikke.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat