Det er kun induksjonsfasen av Atkins hvor man er i ketose. Når man begynner på vedvarende og senere vedlikehold, er diettene faktisk ganske like.
Jeg har vært i ketose i et år og har ikke noe problemer med hjerneaktiviteten. Jeg funker utmerket i jobben og føler meg ganske oppegående. Hvis Sears har rett burde jo hjernen min være helt ødelagt nå. Jeg er også i fysisk aktivitet og har god kondis..... Og så gleder det meg at jeg har klart å ta av 10 kilo vann..... Jeg kjenner i tillegg flere som har tatt av over 50 kilo med .....vann..... Av de 10 kiloene jeg har tatt av er de 0.5 kg med muskelmasse som har forsvunnet, men jeg har også bygget ny muskelmasse. Det er jo litt rart da, - at jeg har gjort det når jeg har vært i ketose. I følge Sears er det jo ikke mulig. Må få legge til at alle blodprøvene mine er perfekte. Men det må også være feil i følge Sears ! Han skriver også som at Atkins betyr at du er i ketose resten av livet....... Han burde kanskje ha lest boka først ??? Du har helt rett Scilla..... han er noe usaklig og uttaler seg på tynt grunnlag.
Om ketose er det så mange meninger og teorier. Sears har ikke forsket på det. Det har Atkins. Atkins dietten har vært der siden 1972. The Zone startet i 1996 (tror jeg). Jeg uttaler meg bare på grunnlag av egen erfaring og den erfaring de jeg kjenner gjennom andre forum har. Begod kan sikkert si litt om det med muskelmasse /trening og ketose.......Han er et godt eksempel på at det går an !!
Tror nok at The Zone kan være fint for noen, (kjenner flere som går på den og trives med det) - og Atkins er bra for andre. Tror man må finne den dietten som passer ens behov.
Lykke til med letingen din !!