Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-04, 18:55   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Takk for svar, snille-Nille

Jeg er helt enig med deg, resultatene taler for seg selv. Nå er ikke mine prøveresultater like bra (triglyserider opp, HDL-kolesterol ned, LDL-kolesterol opp - men fortsatt godt innenfor normalen - insulin var gått ned), men det var etter bare 14 dager på induksjonen. Jeg følte meg elendig i to-tre uker, deretter ble jeg mye bedre. Nå er jeg i stabil, brukbar form hvis jeg ikke gjør noen dumme utskeielser eller er utsatt for en eller annen form for stress. Hjernen min fungerer bedre enn den har gjort de siste fire årene. Huden min er mindre tørr. Intuisjonen min sier meg at dette er bra, og egentlig tror jeg vel mer på en metode som har vist seg å være sunn og bra enn på skrivebordsteorier...

Men jeg er bare sånn at jeg må vite hvorfor ting er som de er. Må gå helt til bunns i ting... Må VITE! Og når en sier at ketose er naturlig og sunt, og en annen at det er en nødfunksjon i tilfelle sult, og derfor ikke bra for kroppen i det lange løp - da vet jeg ikke...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er kun induksjonsfasen av Atkins hvor man er i ketose. Når man begynner på vedvarende og senere vedlikehold, er diettene faktisk ganske like.

Må bare arrestere deg litt her... Man er jo i ketose på vedvarende også, hvis vedvarende er det samme som Ongoing Weight Loss...


Både jeg og Sears burde lese (hele) boka før vi uttaler oss... Men spøk til side, dette diskuteres jo ute i forskerverdenen. Legen min sier at på den siste konferansen eller hva-det-nå-var han var på i USA kom det flere stikk til Atkins. Og de kan da ikke være så uprofesjonelle at de ikke leser hverandres vitenskapelige arbeider før de går løs på hverandre? En annen ting er hva de skriver i populariserte fremstillinger som bøkene er. Da synes jeg saklighetsnivået og etterretteligheten kan være på lavmål til tider. Det blir mer "synsing" og enkle dogmer, noe som irriterer meg som ikke har kunnskaper og kapasitet nok til å lese vitenskapelige artikler og avhandlinger.

Jeg tror det blir Atkins fortsatt for meg frem til neste legebesøk - er villig til å bruke meg selv som forhåpentligvis godt argument overfor legen for at Atkins er bra, neste gang jeg skal dit... Men jeg vil gjerne ha mer teori bak det også.

Flere svar mottas med takk!






Sist redigert av Huldr : 05-07-04 kl 22:38. Årsak: Det manglet et ord...
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat