Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-05, 14:15   #19
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Iset

Eeeh... Jeg er IKKE enig i det personen skriver, og synes egentlig det virker som om personen overhodet ikke har peiling! Dessuten er jeg litt overrasket over at så mange her inne syns denne artikkelen var "bra"!

Hva???? Gjør vi nå egentlig det? Er det virkelig derfor vi faktisk har blitt et av verdens "feteste" land, ved siden av USA?

Enda mer Jada, sukker er en virkelig god kilde til energi. La oss spise sjokolade til det tyter ut ørene.

Jeg ser at mange synes det er slikt et sukkerhysteri idag, og at vi må bli mindre hysteriske osv osv. Jeg for min del synes ordet "hysterisk" er malplassert i forbindelse med dette, og skjønner virkelig IKKE at folk vil ha mindre fokus på sukker. Jeg er SJELEGLAD fokuset og "hysteriet" ang sukker er så stort som det er idag. Folk er pokker ikke bevisste nok!!!!

Helt enig, Iset!

Det skremmer meg å se hvor mye tilsatt sukker det er i mange matvarer som folk tror er sunne. Men det trenger jammen ikke være tilsatt noenting for at det skal være smekkfullt! En venninne satt og drakk en halv liter appelsinjuice, og lurte på om jeg ikke drakk juice en gang, for det var jo sunt? Jeg bad henne lese på kartongen, og den halve literen utgjorde 50 g karber... Og det var mer enn det jeg fikk i meg på en hel dag akkurat da.

Elever som tror de har sunn mat med seg, har brød som det er LITT grovt mel i (i beste fall) med brunost eller nugatti.. Eller hvitt brød med skinke og salat og tomat... Eller fruktyoghurt... Eller corn flakes i en plastboks, så heller de skolemelken sin over. Så er det bare å telle hvor mye av dette som er sunt og hvor mye som ikke er det!

Sukker er en ekstremt DÅRLIG kilde til energi! Blodsukkeret går rett opp og rett ned igjen, og så blir man irritert og sur og trøtt. Uansett hvor "hysterisk" man ønsker å bli eller ikke bli, så kommer man i alle fall ikke utenom det faktumet!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat