Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 14:46   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lav/null karbo kurerer sykdommer!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

157 - jeg har nå også bedt legen om utredning for MS - jeg var "stabil" i et års tid på lavkarbo - men nå siden oktober har jeg vært j... dårlig. Og jo mer jeg leser om MS - jo mer stemmer det overens, spesielt dette med at det går i bølgedaler. Nå er jeg helt utslått, nummen over hele kroppen og det har begynt å bevege seg til ansiktet. Skal se om jeg finner en MS-tråd her inne, for nå synes jeg det begynner å bli litt skummelt...

Dessverre er jo MS et veritabelt tårn av symptomer som ligner og overlapper med voldsomt mye annet. Legene og jeg hadde liksom slått oss til ro med ME-diagnosen først, for utmattelse og kognitiv svikt og diverse - men så fikk jeg plutselig optikusnevritt for et år siden, som stort sett alltid fører videre til undersøkelser med tanke på MS eller en håndfull andre nevrologiske lidelser. I tillegg finnes sykdommen i relativt nær familie, så... hvem vet.

En nevrologisk utredning er nok på sin plass for deg i alle tilfelle, Nerthus! Som sagt så er det jo så mye som overlapper, jeg skulle tro du ble henvist til en indremedisiner/endokrinolog også, for stoffskifte-undersøkelse? Eller eventuelt ME-diagnostikk og sånt, æsj. Lykke til, i alle fall!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat