Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 15:38   #43
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skjønner du tenker slik siden du selv er opptatt av helse først og fremst.Dessverre er det en del som ikke synes helse er så viktig om de bare går ned i vekt, og en slik holdning kan ikke vi andre forandre hos de. For noen er det svært psykisk belastende å være for stor, mer belastende enn den belastningen kroppen får av et strengt matregime. Jeg har ikke sagt jeg er anorektiker noe sted, tror jeg. Jeg har ikke en slik diagnose.

Ada-Emilie, for meg fremstår du som en av dem som er mer opptatt av vektnedgang utover det sunne, og det er jeg ikke alene om å synes. Det at du ikke ser det selv er i seg selv et problem når du sprer råd og tips på forumet om dietter som langt fra er sunne.

Du vil altså hjelpe folk med å bli kvitt "overvekten" fordi den er en belastning for dem? Ser du ikke at det er å snu det på hodet?

Det er mulig at man ikke kan endre en persons holdning - selv om jeg er uenig i det, jeg tror faktisk dette forumet kan være med og bidra positivt i så måte - men jeg tror man kan ha sterk påvirkningskraft den andre veien, på en negativ måte. Jeg tror ikke du skjønner hvor mye skade det potensielt kan gjøre hvis slike holdninger får lov til å spre seg her inne. Heldigvis er trådstarter her og i andre tråder jeg har sett hvor du har gitt slike råd oppegående og fornuftige, men det er ikke alle som er like erfarne eller like fornuftige. Det kan være svært unge og sårbare mennesker som leser her blant annet. Vil du virkelig bidra til at f eks en ung jente med en vag tanke om å slanke seg kommer inn her og finner holdninger som at man bør bli så tynn som mulig, uten tanke for liv og helse? Og attpåtil tips og linker til hvor man kan finne en ekstrem måte å gå ned på?

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Dette er ikke et slankeforum. Det er et forum som promoterer et kosthold som er ment å få kroppen i balanse, enten man er overvektig, normalvektig eller undervektig.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat