Sv: 20 kg!
Opprinnelig lagt inn av sinquah, her.
jeg har prøvd alt, trening, ikke spise ditten og datten, men vet dere hva? ketolyse er det eneste jeg faktisk har klart og holde på med over lengre tid, trening har jeg prøvd alt av, muskel trening, jogging, alt sammen... men ketoylyse går på autopilot, jeg spiser når jeg er sulten og jeg spiser egentlig det meste, jeg ser ingen problemer og leve uten mel og sukker.
Hei du.
Prøvde å skrive litt "ungdommelig" så du skjønte poenget, men ser du har tenkt endel på dette, bra. Jeg har studert ketolyse, karbohydrat-restriksjon og vitenskapen bak dette på privat basis noen år. Det man finner er at mange av de tingene man TROR er riktig, bare er "memer" eller påstander som er satt frem en gang for lenge siden og siden er plukket opp som "sannhet" uten videre bevisføring.
Eksempler på det er myten om kolesterol-nivåer som er fullstendig, komplett feil men som legemiddelindustrien tjener x milliarder på å selge såkalte Statiner for behandling. Andre myter inkluderer at det er farlig med for mye salt (det motsatte er tilfellet) og at fet kost fører til hjertefeil etc. (igjen det motsatte er tilfellet).
Som du beskriver her, du har selv prøvd det meste men ikke klart å holde ut OVER TID som er mitt poeng. Det har ingenting med min viljestyrke at jeg nå ikke har hunger for Søtt lenger og kan gå forbi godtehyllen med et smil, den forsvant av seg selv etter noen uker på ketolyse-lignende diett for første gang i mitt 40-årige liv. Kroppen reagerte også positivt når jeg sluttet å forgifte den med store mengder karbohydrater og insulin-kaos hver dag. Kiloene bare datt av meg som om jeg plutselig var Norges flinkeste slanker over natten, noe som selvfølgelig ikke stemmer, jeg var akkurat den samme som ikke hadde klart å sulte meg slank i fjor, eller trent meg slank i forfjor etc.
Det du deriomot har rett i er at man tar et valg om at vi nå skal spise oss "friskere" ved å slutte å være flokkdyr og istedenfor sitte ned og lære oss hva som egentlig er riktig kost. Det er et bevisst livsvalg, og mange faller av det lasset av forskjellige grunner, bla. pga. av at mye av maten rundt oss til daglig er fyllt av slike karbohydrater.
Mvh
Biggie
|