Sv: LCHF for en normalvektig?
Opprinnelig lagt inn av IdaKristine, her.
Dette var en fin tråd Interessant med et par dager LCHF og restene av dagene på mindre kalorier... Spiser du/ dere som gjør det på denne måten noe ekstra kos i helgen? F.eks mørk sjokolade og et glass rødvin eller lignende?? Er selv 160 høy og skal ned gra 54 til 54 kg. Veien dit er tøff
Det er omvendt... to dager lavkalori og resten LCHF! Men dette er bare mitt personlige prøveprosjekt, og alle må selvsagt gjøre som de vil. Som nevnt ovenfor har jeg gått raskt ned i vekt med lavkarbo/lavkalori tidligere, men jeg orker ikke det på heltid flere ganger. Jeg skal ikke ned så mye og har det ikke spesielt travelt, det er lenge til bikinisesongen. 
Vin drikker jeg støtt vekk, ikke bare i helgene (man bor da ikke i Frankrike for ingenting). Det gir lite utslag på karboregnskapet, men det blir jo en del kcal så jeg holder meg unna vin på lavkaloridagene. Jeg er ikke spesielt glad i sjokolade eller andre søtsaker, og foretrekker å bruke karbokvoten på grønnsaker eller eventuelt litt helkornbrød til osten og vinen, men igjen får enhver gjøre som en vil. Som jeg også skrev er jeg ikke så opptatt av å være i ketose; hvis det er et poeng for deg bør du finne ut nøyaktig hvor mye karbo du kan spise før du faller ut, og sørge for å kompensere sjokoladebiten med lavere inntak av andre karbokilder.

Sist redigert av Mistral : 27-08-15 kl 14:17.
|