Sv: LCHF for en normalvektig?
Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.
NÅ fant jeg bildene, Gracella.. Haha, gikk igjennom hele tråden nå jeg. Du ser jo utrolig bra ut, da!!! Gratulerer så mye!!!! Men kan man egentlig bygge muskler samtidig som man mister fett!? Er så usikker på hvordan jeg egentlig bør trene. I teorien vil jeg jo gjerne gjøre alt på en gang, men har forstått at det kanskje er mest realistisk å gjøre en ting av gangen. Hehe.. Jeg har absolutt ingen planer om å bli noe veldig muskuløs, men jeg vil veldig gjerne ha litt mer definerte muskler.. Tar nå en del gruppetimer som bodypump, spinning, step, men kanskje er det bedre å ha et individuelt styrkeprogram med færre repetisjoner?
Et spørsmål heeeeelt utenom: hva gjør dere med tanke på spesielle anledninger? Jeg mener, en ting er å spise LCHF i hverdagen, men når man blir invitert på middag eller er i en bursdag... Holder dere dere unna alt som heter kaker og ris? Jeg vet at man sikkert bør avstå, men det er i slike sammenhenger jeg blir fristet til å kutte ut alt.. Jeg mener: om dette er en livstilsendring som tilsier at et kakestykke i måneden vil ødelegge masse er jeg redd dette ikke er noe for meg i lengden 
Første utheving. Ja helt klart kan man bygge muskler samtidig som man forbrenner fett, hvorfor ikke? Det er gjennom styrketreningen man forbrenner mest fett (tror jeg). (jeg er ikke så flink på alle de tekniske forklaringene)
2. utheving.
Dette er jo først en periode til du har nådd ditt mål. Noen klarer fint å spise både kake og ris, mens mange blir dårlig av dette.
Men når du har nådd målet ditt, så skal du gradvis venne kroppen din til mer karbohydrater.
Jeg spsier både ris og kake innimellom. Går helt greit det!
|