Sv: Kriterier for å få slankeoperasjon?
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Hei 
Nå har jeg ikke lest alle svarene dine her, men jeg tok iallefall Gatric Bypass på mandag så tenkte jeg kunne dele noen av mine tanker og råd vi fikk.
Jeg har tatt det privat, dette fordi jeg er en veldig utålmodig person og ting skulle helst ha skjedd i går når jeg bestemmer meg for noe.
Jeg har BMI på over 40 og i teorien være kvalisfisert for offentlig operasjon, men som fastlegen min sa: Du er frisk som en fisk så jeg regner med at det vil ta endel år før de tar deg inn. Derfor prøvde jeg ikke den veien engang.
De ulike helsefortakene taper store penger på å gjennomfør en slankeoperasjon og dermed er dette nederst på prioriteringslisten. Jeg har ei venninne som tok operasjon offentlig i fjor, hun kom "raskt" til grunnet tilleggssykdommer, hun ventet i 3 år. Og det var overhodet ikke aktuelt for meg, skjønner godt at ikke alle har råd eller tar seg råd til å operere privat, jeg er veldig takknemlig for at jeg har den muligheten så om du kan det vil jeg anbefale Aleris i Oslo. Hvis ikke må du komme deg på liste så fort som mulig for det tar dessverre lang tid 
Lykke til 
gratulerer med vel gjennomført operasjon. så deilig.
jeg vet at det er lang tid på å få operasjonen offentlig,det er derfor jeg vil igang med å få satt meg opp på lista jeg må nok vente leeeenge, da jeg ikke har noen tileggs problemer. foruten at jeg kan håpe at de tar hensyn til at mine psykiske problemer som blir forverret av at jeg er tjukk.da jeg sliter med deprisjon,sosial fobi, unnvikende personlighetsforstyrrelse og paranoid.må nevne det til legen,ja.og håpe.
lykke til videre med vekt nedgangen din.håper alt går flott for deg.håper å høre mere ifra deg her inne på forumet.spennede å følge deg, på vei nedover i klesstørrelser.
|