Sv: Februarskravletråden 30+
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Det er vel fare for komplikasjoner uansett. Overvekt kan jo gi noen og GBP kan jo gi andre. Det er jo selvfølgelig noe man må vurdere helt selv. Og det er sikkert bra å være sykepleier, for da forstår du jo sikkert enda bedre hva det er snakk om. Jeg ville bare forsikre meg om at du har prøvd ut alle andre muligheter først. Desverre har jeg snakket med mennesker som tenker at GBP er den enkleste løsningen (ikke du altså, men andre). Og jeg blir litt skremt, for det er da virkelig ikke en enkel løsning. Heller siste utvei. Jeg håper at det kanskje plutselig løsner for deg mens du står i kø og at ketolysen tar seg av det. Og det å være sykepleier og overvektig er da inget nederlag. Og jeg er ikke så sikker på at "kunnskapen" man lærer i sykepleierutdanningen er riktig kunnskap for å kontrollere overvekt. Foresten er du ei veldig pen jente! Det jeg ser iallefall 
Lykke til! Håper det ordner seg 
Nei, jeg er HELT enig, GBP er ingen lettvint løsning! Og jeg håper selvfølgelig at det løsner "mens jeg venter". 
Jeg tror nok heller ikke at det helsemyndighetene lærer oss (eller på spl.høgskolen for den del) fungerer for alle overvektige...-Heller for få-tallet. Jeg blir faktisk bare irritert på all feilinformasjon! Altså, sunt kosthold er for de som ER normalvektig -ikke for den som allerede er blitt stor... 
Det jeg kjenner på (skal prøve å forklare kort), er at man kan risikere å ikke bli tatt på alvor av pasientene når man "ikke engang greier å ta vare på seg selv". For å si det slik: Det var for meg håpløst å diskutere vekt med en pasient som var fast bestemt på at sukker ikke hadde noe å si for om man gikk opp i vekt eller ei... ("Og dèt tror du at DU vet noe om-holdning".. ) Jeg ser jo her inne, at det er nettopp de som ER overvektig som kan mye om kosthold og overvekt!!!!! Skryt til ALLE flotte, flinke damene her inne!!!!!!
|