Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg
Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.
OK - kanskje en propaganda film, men kan med hånden på hjertet si at ostekjeksen med egg og salami ikke smakte særlig godt nå.. Stakkar dyra.. Jeg blir skikkelig sint - og kvalm.. Ikke det at jeg blir vegetarianer el noe sånt men det var grusomt å se...
Opprinnelig lagt inn av herregud, her.
Den filmen er det værste jeg har sett.. Ble kvalm, deprimert, og forbanna. Men det er vel med dette som all annen elendighet her i verden, Et resultat av kynisk kapitalistime hvor profitt er det eneste som betyr noe..
Mennesker kan blir meget syke av penger...
En skulle nesten tro at det er noe feil med de menneskene også. Det var bare en så uhuman måte å behandle dem på. Jeg tenker på om vi hadde jobba der, hadde jeg greid det, blir man så avstumpa at etter hvert så gjør man det samme.
Jeg vil ihvertfall prøve å være et bevisst menneske og jeg vil ikke glemme omsorgen for dyr.
Jeg mener også at en kan ikke gjemme seg bak at man er overvektig, derfor skal man spise kjøtt,egg og fisk i lange baner. En kan ikke bare skyve ansvar for sånne grusomheter bort, det gjør noe med en som et menneske, til daglig i omgang med andre .
Dette gjelder jo alt. Ser du en som har falt om på gata, så bør en spørre om en kan hjelpe, en må ikke slutte å bry seg, fordi det i all alminnelighet er så mye fælt.
En må bry seg....
Husk hva Ghandi klarte, han fikk hele India, mot Det Britiske imperiet....... veldig mye er mulig.... jeg liker ihvertfall den tanken og jeg liker tanken på at vi kanskje ikke må ha så mye proteiner, men mer fett og at en også da kan bruke rene planteoljer og cocosa.
Vel jeg måtte bare si det og er glad for at så mange har skrevet. Hadde jeg sett det vi så på filmen i virkeligheten, tror jeg at jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg fortsatte med denne dietten.
Jeg husker Knut Bry -fotograf-norsk og verdens kjent, tok bilder i et slakteri i Norge- og det var hans goodbye to meat!!!
Vel, vel ha en fin fredag og kos dere med maten, er bare glad for at vi ihvertfall engasjerer oss så mye at noen velger å se og kommentere, jeg tror allikevel at på sikt gjør det oss mer bevisste.
Dersom det er noen som har erfaring med å spise mindre kjøtt, fisk og egg og mer fett, som er i ketose. Please write.......
|