Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-05, 02:47   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Må si meg enig med Albertine. Du er heldig som får diagnosen så tidlig. Bare vær nøye med å undersøke ting på egenhånd i tillegg til det legen din sier. Selv var jeg 18 da jeg fikk diagnosen PCOS, og begynte med p-pillen Diane. Jeg fikk ikke noe annen beskjed av legen enn at jeg hadde PCOS, og at jeg måtte ta p-piller for å få mensen. Kan nevne at jeg gikk ned noen kg da jeg startet med Diane. Fordelen er at jeg har vært veldig bevist på at jeg har PCOS selv, men jeg hadde ikke mulighet til å sjekke rundt hva jeg burde gjøre for å hindre vektøkning/ gå ned i vekt. Har ikke gjort noe annet enn å spise "sunn" mat (lite fett) og unngått sukker. har vel pga sukkerfattig kost sluppet den stor vektøkningen. Det var ikke noe som het lavkarbo den gangen.

Epleformen som du beskriver er vel ikke noe nytt i forhold til PCOS. du kommer ikke til å bli kvitt selve fasongen, for slik er kroppen din, men dersom du er normalvektig vil ikke fasongen vises så godt (litt vanskelig å forklare hva jeg mener her men...). Nå forstår jeg det slik at du ikke er spesielt overvektig da, men dersom du blir det, kommer fettet til å legge seg mest rundt magen. Sånn er vi bare, vi som har PCO(S)

I allefall tror jeg det er en fordel for deg at du har funnet dette forumet, for her kan du få tips og råd i tillegg til forskningsartikler.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat