Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt
Jeg har prødv utallige ganger å gå ned i vekt. Har klart det mange ganger, for å så gå opp igjen alle kiloene. Jeg har tenkt mye på det i det siste og jeg synes at det er veldig vanskelig. I går slo det meg hvorfor. Hver gang jeg slanker meg tror jeg at alt blir bedre bare jeg blir slank. Jeg har et usansynelig bilde av hvordan livet mitt er når jeg har gått ned alle kiloene. Jeg får det for meg at når jeg blir slank vil jeg gjøre det mye bedre på skolen og folk vil like meg bedre. Jeg er 22 år og har aldri vært i et seriøst forhold, og jeg har alltid trodd at når jeg ble slank ville det forandre seg. Men uansett hvor mange kilo jeg har gått ned har ting vært akkurat det samme. INGEN forandring. Jeg skjønner at mine forventninger er helt urealistiske, men jeg sliter veldig med å forandre på de. Så når jeg går ned, og ingenting forandrer seg, begynner jeg å spise igjen. HELE TIDEN! Jeg har spist lavkarbo siden juli og ketogent i perioder. Jeg gikk ned veldig mye i starten og var velig fornøyd. Men når livet mittt ikke ble noe bedre av det begynte jeg å spise mye. Fremdeles lavkarbo, men jeg spiste døgnet rundt, når jeg var sliten, glad, trist og når jeg kjedet meg... og jeg gikk opp litt i vekt igjen. Det er bare snakk om et par kilo, men problemet er at jeg saboterer meg selv så veldig. Og jeg har en del kilo og gå ned fremdeles. Ikke misforstå, jeg har det bra og jeg er ikke deprimert eller noe, jeg har bare hatt så veldig store forventninger til vekttap...
Noen andre som har det sånn som vil dele sine tanker rundt det?

|