Sv: Alternativ til p-piller?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Jeg syns nå en halv til halvannen dl blod faktisk er litt, jeg da! 
Kroppen samler vel ikke vann til blødningene. Blødningene er jo slimhinnen som skulle ha fanget opp det befruktede egget og blitt til morkaken. Den bygger seg opp fra eggløsning og seiler ut som menstruasjonsblod om det ikke kommer noe befruktet egg i løpet av 14 dager etter eggløsning!
At man samler væske for evnt å kompenserer for blodtapet, er noe annet, men er likevel en teori jeg aldri har hørt før!
Absolutt ikke noe krav om å ha vært gravid for å få kobberspiral. Gammel overtro igjen!
Jeg tror ikke hormonspiralen egner seg før et svangerskap fordi den er mye større en kobberspiralen rett og slett, men blir gjerne motsagt på det om noen har erfaring! Jeg måtte ta den ut etter å ha fått barn fordi den var for stor, men tåler fint kobberspiral!
Nei, man hører jo så mangt. Men jeg har hørt dette flere ganger, at væske man samler før en menstruasjon tynner ut blodet som kommer ut. Det der skal jeg finne ut en gang for alle .
Ja, jeg har i hvert fall fire venninner som har hormonspiral, og bare to av dem har barn/har vært gravide- Alle er veldig fornøyde, i hvert fall. Det er jo uansett bedre og snillere mot kroppen enn f.eks p-piller.. Det var vel mest snakk om at p-piller og andre hormonprevansjoner rett og slett ga for mye bivirkninger, men nå er det vel p-ringen som dominerer av de mildere hormonprevantivene.
Det med at kobberspiral kun er noe man får om man har født barn har jeg hørt flere ganger ... Men om det ikke er tilfelle, så høres det veldig greit ut, da! Det optimale er vel å ha et fungerende prevansjonsmiddel med minst mulig bivirkninger!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|