Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-11, 11:27   #91
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Nei, jeg er HELT enig, GBP er ingen lettvint løsning! Og jeg håper selvfølgelig at det løsner "mens jeg venter".

Jeg tror nok heller ikke at det helsemyndighetene lærer oss (eller på spl.høgskolen for den del) fungerer for alle overvektige...-Heller for få-tallet. Jeg blir faktisk bare irritert på all feilinformasjon! Altså, sunt kosthold er for de som ER normalvektig -ikke for den som allerede er blitt stor...

Det jeg kjenner på (skal prøve å forklare kort), er at man kan risikere å ikke bli tatt på alvor av pasientene når man "ikke engang greier å ta vare på seg selv". For å si det slik: Det var for meg håpløst å diskutere vekt med en pasient som var fast bestemt på at sukker ikke hadde noe å si for om man gikk opp i vekt eller ei... ("Og dèt tror du at DU vet noe om-holdning".. ) Jeg ser jo her inne, at det er nettopp de som ER overvektig som kan mye om kosthold og overvekt!!!!! Skryt til ALLE flotte, flinke damene her inne!!!!!!

Det er jo gjerne en holdning i samfunnet at mennesker som er overvektige er late og ikke har selvkontroll. Jeg synes det er så trist, for det får jo bare oss som er overvektige til å føle oss enda mer som tapere. Og jeg tror faktisk at det er gjort undersøkelser som viser at overvektige blir diskriminert mot i arbeismarkedet. Noe som jeg synes er veldig trist. Hvorfor skal jeg gjøre en jobb dårligere enn noen som ikke har problemer med blodsukkerkontroll? Og det at vi skal være kunnskapsløse er faktisk veldig ofte en kunnskapsløs uttalelse. Jeg kan mye om prinsippene til Grete Roede, Libra, lavkarbo og fra helsemagasiner og lignende. Jeg har lest mye om ernæring og slanking opp igjennom årene. Jeg har jo slanket meg siden jeg var 16. Det siste året har jeg jo faktisk lyktes og takker venninna mi for at hun tok meg med på foredrag med Dag Viljen P. Jeg er takknemlig for all den kunnskapen jeg får her inne. Dere er alle fantastiske mennesker.

Jeg hadde hørt på deg Helene. For jeg tror ikke at vekt og kunnskap har en direkte sammenheng. Jeg er sikker på at du er veldig dyktig i jobben din!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat