Sv: Jeg tror jeg har skjønt hvorfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt
Uansett hvor slank du blir kommer ingen til å like deg noe bedre av den grunn, så du kan like gjerne slutte og skylde på de rundt deg for at DU ikke har det bra!
Du skriver tilogmed selv at det ikke ble noe bedre da du gikk ned i vekt. Men du tror forsatt at løsningen er å slanke seg? Fra et synspunkt utenfor din virkelighet så må jeg innrømme at det i beste fall virker naivt. Jeg skjønner at du har lyst til å ha det bra, men du sier selv at du går i sirkler og møter veggen jevnt og trutt, og derfor vil jeg bare si rett ut at du kan vente og vente på ridderen på den hvite hesten. Hver eneste dag som går er livet ditt som passerer mens du sitter inne og synes synd på deg selv.
Du sier at du går i sirkler og jevnt møter veggen, og legger på deg igjen. Jeg sier at det er DU SELV som bestemmer hvor du går. Tror du det blir bra hvis du innfrir forventningene DU TROR alle andre har til deg? At du skriver her på forumet er supert, fordi du har skjønt at noe må gjøres, og du vet tilogmed at å bli slank ikke er løsningen. Det er en super start!
Du spiser når du er glad/trist/kjeder deg. Hvis det eneste verktøyet man har er en hammer så ser alle problemer ut som spiker: Du må få hodet opp av sanden og se rundt deg - det er du selv som bestemmer hvordan du har lyst til å ha det, men du trenger kanskje flere verktøy for å bryte deg ut av den boblen det ser ut til at du er i. Hvordan vil DU at du skal ha det i dag?
Jeg håper du tar til vettet! Klem