Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-11, 22:02   #33
Greddy
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Økologisk eller ikke, eneste forskjellen mellom økologisk jordbruk eller vanlig er at de ikke bruke skadelige kjemikalier?
Naturen består av et hav av mangfold av arter av planter og dyr. Man hogge ned skog og driver vekk andre arter bare for å dyrke en type sort art, det er ikke naturlig...
Jordbruk tar plass uansett.
For å få mer plass og dyrkbar jord, hogges ned skog for å kunne dyrke mer mat. Skog har som sagt mange preventive egenskaper som sørger for jord skal holde seg på plass og hindre erosjon. Skog huser flere dyrearter. Hogger man dem ned og de står i fare for å bli utryddet. Bare ta en skikk på Kina og deres pandabjørner.
Off nå høres det ut som jeg står å snakker dritt om bøndene her i landet. Men jeg prøver bare å balansere denne diskusjonen om å spise veggie/vegan har sine bakdeler også. Men sannheten er at uansett hva dere foretar dere av livstil, så vil alltid noen som måtte betale for deres velferd.

Det finnes ingen frihet eller fri lunsj. Blir man rikere så må andre bli fattigere.
Alt har en kostnad. Spørsmålet er hvem som må betale for den. Hvem vil dere skal betale for våres eksistens?

Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat