Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 12:09   #1
Nurse
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Nurse er på en erverdig vei

Gjør jeg noe feil?

Jeg er ny her Startet på ketolysekuren onsdag denne uken og er nå på min 5 dag på ketolysemat. Jeg vet man ikke skal veie seg hver dag, men jeg er så spent på om kuren virker slik den skal, så jeg har veid meg. Vekten min har variert fra 74,2 kg til 75,8 kg og jeg har vel gått opp i vekt. Jeg har ikke mensen. Har heller ikke begynt å trene enda, men har store planer om det. Sikkert flere som mener jeg er for tidlig ute med spørsmål om vekten min nå, men når man er ny så er det slik man lærer. På fredag kjøpte jeg stiks som viste en flott rosafarge, så da er jeg i ketose.

Jeg er sikker på at jeg ikke har spist over 15g kh, men kanskje litt mindre enn det jeg skal. Synes det er skikkelig vanskelig å telle karbohydrater, særlig når det gjelder rømme, fløte og slike ting man blander i maten og da vet man jo ikke nøyaktig hvor mye man får i seg ( særlig ikke når man lager mat til flere enn seg selv) Noen som har lure tips til karbohydrattelling? Feks så lagde jeg et lavkarbobrød ( av Hexenberg sine oppskrifter) og da vet jeg jo ikke hvor mange kh det er i hver skive.....noen som vet?

Her er menyen min om dagen: ( den varierer selvsakt)

Frokost: Omelett av 3-4 egg + 5-6 baconskiver + paprika/agurk ( omeletten deles i 2 slik at jeg har resten til lunsj) Evt så spiser jeg 2-3 kokte egg og 2 ts smør til + litt ost/og bacon smøreost. Evt så lager jeg eggerøre + laks.

Lunsj: Samme som til frokost.

Middag: Kylling, biff, kjøttdeig, broccoli/blomkål + soppsaus( lavkarbo laget med fløte)

Jeg drikker endel Pepsi Max og det er nok denne som gir mest væskeinntak i løpet av dagen. Den kan jo være at denne bremser vektnedgang? Har planer om å slutte md denne, men man kan ikke slutte med alt på en gang

Jeg spiser nøtter og ost i mellom måltidene. Og i går kveld og fredag kveld spiste jeg baconcrisp som kveldskos. Spiser bare litt i mellom måltidene, men lurer på om dette kan ødelegge kuren? Har foresten lest boken og skal lese den flere ganger

Synes det går veldig fint å spise slik mat, og man går ikke rundt å er sulten hele tiden som på andre kurer, så nå håper jeg at dette virker på meg. Jeg skal ned ca 15 kg til sammen.

I går var jeg i bursdag og hadde en stor utfordring med å holde meg unna, masse goterier og kaker ble satt frem. Jeg smakte ikke på noen ting.

Er det slik at det er best å holde seg unna matvarer som fløte og rømme, og heller få i seg fett fra feks oljer evt cocosa?

Førstkommende onsdag begynnr det et ketolysekurs i nærheten, skal kanskje begynne på det. Vurderer det stærkt. Noen andre som har gått på et slikt kurs?

Mange spørsmål her Takker for eventuelle svar, som kan hjelpe meg vidre på vei

Har foresten 4 barn i aldersgruppen 2-9 år

Sist redigert av Nurse : 13-02-11 kl 12:16.
Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat