Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 16:54   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Thumbs up

Sentrumsløpet 2011 - 10 km., hvordan trener dere?

Flere enn meg som har meldt seg på 10 km. i Oslo 7. mai? Hvordan trener dere?

Jeg har aldri - aldri - vært noe flink til å trene, men har holdt på i 5-6 uker nå, og synes det er kjempemotiverende å ha et spesifikt mål å trene til!

Jeg løper på tredemølle 3-5 ganger i uka.. har ikke noe spesielt treningsprogram, men jeg øker med 1-2 minutter "sammenhengende løping" for hver gang. (Pappa fulgte et sånt opplegg fra i fjor sommer til desember, og fullførte halvmaraton med den strategien.) Dvs. i dag løp jeg de sammenhengende de første 16 minuttene (etter litt oppvarming med 7 min. rask gange og lett jogg) - og neste gang blir det 18 minutter sammenhengende. Så hadde jeg 1 minutt gange, 2-3 min. rask løp, 1 min. gange, 2-3 rask, osv osv, til jeg hadde holdt på i 50 minutter.

Målet mitt er å klare de 10 km på under 1 time, og da er det visstnok viktig å trene intervaller (kondis), derfor jeg gjør det på den måten.