Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 19:20   #5882
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Takk for påminnelsen. Jeg var innom for 12 år siden for å gjøre det da jeg var 15, og fikk beskjed om at jeg var ikke døpt i den kirka så jeg måtte sende dem dåpsattesten. WTF? Burde man ikke heller levere dåpsattest for å melde seg inn? Og så har det ikke blitt til at jeg har meldt meg ut. Synd at jeg har støttet det tullet der i 12 år unødvendig på grunn av deres tull. Jeg burde kreve å få utbetalt den støtten de har fått på grunn av meg. Hm, kanskje jeg skal ta meg en tur i morgen og kreve å bli meldt ut. Jeg har egentlig ikke lyst til å være så bitch, fordi jeg kjenner dem... Jeg er venner med noen av barna deres... Forresten, det har vel kommet en ny prest nå. Han kan jeg kjefte på!

Men så har jeg ett spørsmål. Er det ikke slik at man må melde seg inn i noe annet for at kirka ikke skal få økonomisk støtte for meg? Hva er dere meldt inn i?

Slik var det her i heimen også. Jeg var slettes ikke kristen og ville derfor ikke konfirmeres i kirka. Men jeg fikk ikke lov av foreldrene mine til å konfirmere meg borgerlig fordi da måtte jeg til 4-5 mil til Flekkefjord eller Egersund. Og de gadd ikke å kjøre meg på noe slikt tull.

Jeg sa bestemt, at nei, da konfirmerer jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg ville tro at de støttet at jeg hadde mine prinsipper og synes at det ble veldig feil å stå foran en forsamling og lyve og "bekrefte" en tro jeg ikke hadde. Men nei. Det var visst en skam hvis jeg ikke konfirmerte meg i kirka. En uke før konfirmasjonsundervisningen startet, så fikk foreldrene mine hetta og tilbød meg en del ekstra penger for at jeg ikke skulle "bringe skam over familien". Jeg var så lei av maset, at jeg sa OK. Men jeg var ingen god konfirmasjonselev. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe kødd i kirka. Jeg var for sjenert. Nå hadde jeg gjort masse kødd, hehe. Jeg er utrolig barnslig når det kommer til slike ting og mangler totalt respekt for kirka. For å si det sånn, jeg hørte på mp3-spiller under begravelsen til Farmora mi i fjor, og det var bare såvidt at jeg satte mine ben i kirka.

Jeg vil nå si det er mindre tull å lære om prevensjon og slikt enn noen eventyr om en mann som noen påstår at levde for noen tusen år siden og var sønn av gud. Og mindre hyklerisk å konfirmere seg borgerlig hvis man faktisk ikke er kristen. Hvorfor bli tvunget til en tro?!? Vi er vel bedre enn som så?

Jeg tror på gjensidig respekt uansett tro

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo