Opprinnelig lagt inn av Anitave
Jo er klar over dette, men vil kunne kose meg med en kakestykke, en is fra kiosken, etc, uten å bekymre meg i hel for at nå fikk jeg for mye karbo...
Å telle karbo ødelegger gleden ved å lage seg et måltid.
Bare etter 1 uke var vi drit lei av telling og redde for å gjøre noe galt, slik orker vi ikke..
Vi gikk ned endel på bare 1 uke, men det hjelper ikke når en ikke trives..
Som jeg skrev blir det jo moderat bruk av kornprodukter, men vil ikke henge meg opp i telling etc...
Forstår deg veldig godt anitave. Men det er noe som går seg til, det er snakk om vaner og omlegging av disse...
De momentene du trekker fram der er ikke noe problem for meg. Har jeg lyst på en is, så spiser jeg en. Bare passer på at det er unntaksvis... Kake også i selskaper... Faktum er jo at disse små utskeielsene får mindre innvirkning på helsen min når de er unntak... Kroppen nyttegjør seg både karb og fett, og dermed så vil jeg innta både langsom og rask energi... 
Og mat med lite karbo... det er gastronomi det!
Pasta og potet smaker liksom ingenting... det er vomfyll det! (og litt er ikke no problem så lenge vekte ikke er viktig)