Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
En ting som aldri slutter å overraske meg, er at når man spiser kjøtt og fisk og lever "normalt", da får man selvsagt ingen spørsmål om etikk og planeten og miljøet osv, man spiser biffen sin og that's it. Men så fort man tar et annet standpunkt og feks. blir veganer, ja DA skal man sannelig ha svaret på alle universets gåter og for all del ikke tråkke ubevisst på en maur på gata for da "er man jo fremdeles med på å myrde levende skapninger".
De 9 årene jeg var vegetarianer er de mest slitsomme årene i mitt liv. Alle SKULLE ha en mening om hvorfor jeg ikke siste kjøtt og det var akkurat som om de tok det personlig og ble fornærmet og forbanna for at jeg ikke ville spise dyr. Skjønner ikke hvorfor man skal måtte svare for og tåle å bli fornærmet og dømt, på grunn av noe sånt.
At lavkarbere sitter og stiller slike spørsmål om kostholdet ditt, det er vel tidenes selvmotsigelse. De skal helst ikke bli dømt og få stilt noen spørsmål ved sitt eget kosthold, men å fornærme deg som er veganer, det er tydeligvis nesten en selvfølge?
Jajja..