Sv: Hvor mye karbohydrat pr dag?
Takk for svar dere 
Men, neida, dere som tror at jeg har skrevet at jeg får i meg kun 400-500 kalorier er feil.
Det jeg har skrevet i bloggen, er:
"Idag ligger jeg på ca 0,5-1g karb og 400-500 kalorier. ( Har hatt lite matlyst idag pga dårlig form)"
Jeg får i meg mer enn dette, men hvor mye er jeg usikker på.
Jeg har alltid vært kresen på det jeg spiser, og har de siste 5 årene vært bevisst på innhold og hva jeg spiser, men jeg har spist normalt og kost meg, meget- vil jeg si.
Så jeg har verken spise forstyrrelser, eller noen for form sulte opplegg her.
På en normal hverdag med frokost, lunsj og middag og andre mellom måltider har jeg heller ikke fått i meg nok kalorier.
Jeg har alltid hatt problemer med å få i meg nok kalorier i forhold til hva kroppen min trenger-uten at jeg gjør noe for at det blir sånn.
Så nå jeg har begynt med "lavkarbo" eller NULL karbo som det er skrevet her, har jeg mistet enda noen kalorier, men jeg ligger så absolutt over 500 kalorier om dagen. Mat er jeg glad i!!
Lenabeatrice.net sin Blogg leser jeg og jeg har laget mye av hennes oppskrifter og det er mye av dette jeg spiser hver dag så og si. men ingen dag er lik en annen, så det er selvsagt opp og ned.
Nå som jeg har litt dårlig råd, så har jeg kun en egge pakke i kjøleskapet jeg kan bruke til frokost, kjøtt deig i frysern jeg tiner opp å spiser til middag og kyling filet osv.
Grønnsaker er jeg avhengig av, så det spiser jeg hver dag. Enten kokt eller råe!
Men, ja jeg skal ta rådet deres å kjøpe meg eller låne en bok på biblioteket så jeg kan lese mer om dette.
Grunnen til at jeg spør, er jo for at jeg er uviten.
Jeg vil selvsagt ikke gå opp dobbelt så mye når jeg begyner å spise normalt igjen, men jeg er flink til å trappe forsiktig opp å ikke hive meg utpå en fet hamburger som renner av dressing og pommes. Heldigvis for meg er jeg ikke av den typen, jeg foretrekker heller rent kjøtt, grønnsaker og f eks kokte poteter om det skulle være noe karbohydrater og ikke fritsa i fett.
Håper dere skjønner meg!?
Jeg er 157cm for den som lurte på det 
Jeg brukte den samme metoden for 2 år siden og gikk ned fra 58kg til 46 kg. Altså mistet 12 kg. Jeg var nok ikke like streng på karbene da, men jeg klarte meg fint og stor trivdes. Gikk ikke fort opp, da jeg alltid spiser KUN rent kjøtt, og har enten form for salat, eller grønnssaker.
Etter jeg mistet jobben min i høst så har jeg gått mye opp, og det er dette jeg prøver å løpe meg av og spise sunnere.

|