Sv: Vann i kroppen
Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.
Hei!
Helt fersk her på forumet, men har drevet på en del før på lavkarbo. Startet opp igjen for 2 uker siden. Forige torsdag hadde jeg gått ned 3,5 kg. Fredag hadde jeg gått opp 1,5 kg, lørdag hadde jeg gått opp 0,5 kg til... Og der har jeg vært siden... Vekta rikker seg ikke... Jeg har da gått ned totalt 1 kg på over 2 uker... Jeg drikker ca 3 liter vann pr dag, pluss kaffe og te, som er vanndrivende... Eneste forskjellen nå forhold til når jeg har vært på lavkarbo før, er at jeg har kjøpt meg trimsykkel, og trener 2-3 ganger i uka!!! Forledendag syklet jeg i imponerende 60 minutter!!!! for 2 uker siden holdt jeg på å ramle av etter 10 min, så det er fremgang. Kan det være både mer muskler, vannansamling og mens på en gang som gjør dette?
Det kan være pga treningen. Det kan ha blitt litt mye trening på kort tid i forhold til hva kroppen er vant til å takle. Kanskje du bør roe ned litt, lytte til kroppen, og få nok søvn. Stress er vanligvis ikke noe man går ned i vekt pga.Jeg har hørt om de som har løpt maraton og endt opp veldig oppsvulmet av vann etterpå. Salt mat kan også ha noe å si. Drikk fortsatt masse og ta en rolig spasertur eller noe for å holde blodsirkulasjonen igang uten å lage for stort press på kroppen. Yoga er utmerket også. Det øker forbrenningen, avstresser pluss meget mer.
|