Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-11, 10:40   #1
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Å ikke gå ned helt i starten - noen andre som har opplevd det?

Vet det er mange tråder om å ikke gå ned i vekt, og har søkt og lest masse, men lurer fortsatt... De fleste ser ut til å gå ned en del i starten, men så stopper det opp. Men jeg ser ikke ut til å gå ned noen ting nå i starten heller...

Noen her som har opplevd det samme? Har det gått tregt i starten, og når har det eventuelt løsnet og vektnedgangen har startet?

Jeg har en bmi rundt 44, om jeg ikke husker feil, og skal altså ned en god del kg.
Startet 16/1 på Eurodietten, og fulgte denne i 10 dager, før jeg gikk over på en lavkarbo/lchf. Klarte rett og slett ikke å få i meg produktene og ble i veldig dårlig form. Gikk kjapt ned over 6 kg disse 10 dagene.

Jeg prøver nå å spise så lite karbo som mulig, noen dager helt uten grønnsaker, andre dager spiser jeg litt. Leser boka til Annika Dalqvist, og skal kjøpe meg en av Skaldeman så snart som mulig.
Ser at det nok er noen justeringer jeg må gjøre, og driver og prøver meg litt frem i forhold til hva jeg kan spise.

Men likevel synes jeg det er rart at jeg ikke skal gå ned noe? Etter at jeg sluttet eurodietten har jeg gått opp og ned 1-2 kg hele tiden. Har jo nå levd på dette viset i 3 uker! Koser meg litt i helgene med litt sukkerfri sjokolade og pepsi max, men ikke i store mengder. Og det virker ikke som det er etter helga det nødvendigvis går opp heller.
Har også blitt mer forsiktig med fløte, og føler jeg får i meg nok fett. Har testet med ketostix de siste par kveldene, og er visstnok i ketose.

En omtrentlig dagsmeny:
Frokost: 2 egg og 2-3 strimler bacon stekt i meierismør
Lunsj: kjøttdeig og bacon stekt i meierismør, med liten skvett fløte og ost på, lager av 400 gram kjøttdeig og spiser ca. 1/3-1/2 av dette.
Middag: Det samme som lunsj, evt. kylling rullet i knust baconkrisp med blomkål og saus laget av fløte/ost.
Hender seg jeg tar litt baconkrisp til kvelds om jeg spiste middagtidlig.

Kg'ene har vært sånn her:
23/1: -4,4 kg
26/1: -1,8 kg
30/1: +1,8 kg
7/2: +1,9 kg
11/2: -1,7 kg
15/2: +1,3 kg

Noen som har vært her og kan fortelle meg ta det sannsynligvis vil gå seg til?
Kan det være at det tar ekstra lang tid å gå seg til pga. at jeg først gikk på eurodietten og levde litt ekstremt?

Kommer ikke til å gi opp, og skal gjøre de justeringer jeg kan i forhold til hva jeg spiser. Skal se om jeg får tak i Skaldeman-bok i dag, og prøve å holde meg til en "retning", så kanskje det blir enklere å se hva jeg gjør galt.

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat