Sv: Les før du spør om vesentlige ting...el ikkje så mange gjør
Jeg må innrømme at jeg synes forumet var veldig vanskelig å finne frem i når jeg var helt ny. Var alt for mye info på en gang, for en person som aldri har brukt noe særlig forum før. Og tror at det kan ha en sammenheng med at det kommer mange "enkle" spørsmål. Fant ikke info-trådene før etter en stund, og da ble med en gang ting litt klarere.
Jeg følte også med en gang at jeg var redd for å stille noen spørsmål, fordi jeg følte jeg ble stemplet som dum eller at jeg "ikke hadde gjort jobben min". Forumet skal jo være åpent for alle, og tror vi kan tape noen medlemmer om vi skal ha en fientlig holdning mot "dumme spørsmål". Er ikke verre enn å gi svaret "det finner du svar på i den tråden, eller ved å søke".
Jeg og min mor begynte likt med ketolysekost. Vi leste boka fra perm til perm i løpet av en dag, jeg med medfødt god hukommelse kunne nesten alt på rams, mens min mor slet ganske mye, for alt var så nytt. Så man må tollerere at folk har ulike måter å lære på.
Man må også godta at noen ikke er så flinke til funskjoner på pc, selv om for mange av oss er dette en selvfølge. Noen har behov for å få inn ting med teskje, og de har da ikke noe mindre rett til å være her enn oss andre?
Man lærer også mest av å forklare ting, men jeg skjønner at mange blir lei av å hele tiden se de samme spørsmålene. Mulig det kunne vært en idé å ha en "ketolyse for nybegynnere"- og en "ketolyse for viderekommene"-tråd?
Og jeg synes denne typen tråder også kommer litt for ofte, finnes flere av disse trådene, så TS, hvorfor fortsatte du ikke på en av de i stedet for å begynne en ny?
|