Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-11, 22:18   #1
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Jeg har lenge tenkt at jeg burde fylle på med litt magnesium nå som jeg er i en slankeprosess og har kuttet ut kornprodukter. Problemet mitt er at jeg ikke kan fordra å svelge tabletter Det går en liten stund, og så byr det meg til slutt så mye i mot at det låser seg helt. Men nå har jeg funnet et tilskudd i form av tyggetabletter: Nycoplus Magnesium 120 mg. Ikke verdens største dose i disse, så jeg bør vel ta etpar-fire stykker - men de smaker ganske søtt, og jeg blir litt betenkt på å ta disse hver dag.

Dette står i pakningsvedlegget:

Sitat:

Virkestoffer er magnesiumlaktat og magnesiumsitrat tilsvarende 120 mng magnesium. Hjelpestoffer er povidon, hydrogenert glukosesirup, sorbitol, sitronolje, mikrokrystallinsk cellulose, magnesiumstearat, aspartam og antiskummiddel.

Er dette OK? Har dårlig greie på hva som er OK av søtstoffer - noe høyner vel kanskje blodsukkeret? Noen som vet om noe lavkarbovennlig alternativ til disse?

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat