Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-11, 22:31   #23
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: åssen er det med sukkerfri sjokolade??

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Hmmm. Skal vi se her....
Det er en sånn 3pk med små (3x33g) og heter "Crispi-Riegel Haselnuss-Nougat, mit Fruchtzucker"
I 1 bar på 33g står det at det er:
Kohlenhydrate 16,3g
--> davon Zucker 12,3g Hvorav (vanlig sukker) 12,3g
--> davon Fruktose 10,0g Hvorav fruktose (også sukker, ihvertfall for oss lavkarbere) 10 g
--> davon Stârke 3,0g Hvorav stivelse 3 g

Sinnsykt mye karber ja, nesten 50% Ikke særlig lavkarbo dessverre.

Oftest er det beste å klare å kutte slike avhengigheter. Forsøk å få i deg nok fett kjøtt og drikke nok vann, (ca 3,5 liter pr dag) fordi da fyser man ikke så lett. Ofte er "fysing" forkledt tørste.

Opprinnelig lagt inn av Tutta87, her.

Men hvem sjokolade koser dere dere med på lørdag da?? Bare de med 70% kakao??

jeg koser meg med den kjente sjokoladen "nakkekotelett"

Men seriøst: denne kosegreia måtte jeg bare bryte fordi den tankegangen styrte meg veldig.
Mat = kos = belønning funka ikke for meg. Jeg måtte mentalt over på mat = brensel. Punktum.
Men det var jo min erfaring da.

Sist redigert av Nicpins : 16-02-11 kl 22:36. Årsak: skrvbmer-leifer...
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat