Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-11, 18:27   #45
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Brunette84, her.

Jeg har prøvd en del dietter de siste 3 åra og ingen har fungert.Blitt forferdelig jojo slanking ut av det. Og det jeg fikk igjen ,var ekstra kilo. Noe jeg ikke likte.
Da tenkte jeg tilbake til trening og kosthold fra tidligere. Da jeg virkeli var flink og holdt det.

Eneste som har fungert på meg tidligere er grønnsaksdietten..den er egenkomponert. Gått tilbake t den nå.
Jeg tåler ikke hvetemel. Kan ikk spise pasta og nudler. Så en liten fordel der med tanke på karboene.,
Men disse tipsene har hjulpet meg også: Noe som de fleste kjenner igjen. Og det enkle er ofte det beste.

Spise rikelig med frukt og grønnsaker..inneholder mange bistoffer og antioksidant som kroppen trenger..5 om dagen er lett: en enhet til hvert måltid: et glass juice, et eple, en kiwi, en mini gulrot, et par tomatskiver eller litt ekstra blomkål, brokkoli og poteter sammen med kjøttet..Vips så har du 5 om dagen..Bruk proteinskilder som rent kjøtt- kylling, kalkun, karbonadedeig(noe jeg ikke spiser ellers) men bedre enn vanlig kjøttdeig...kyllingkjøttdeig er en grei alternativ. Og magre meieriprodukter.
Spis jevnt gjennom hele dagen. Gå ikke lengre perioder uten mat.Da er det lettere å ty til kjapp fettrik mat som pølser, pizza og godteri.
Drikk rikelig med vann og andre usukkrede væsker. Melk, juice, saft og øl inneholder alt for mye energi og karbo.
Og drikke 2 glass vann før hvert måltid, blir fortere mett da.
Og det å få i seg nok fiber er viktig,.jenter skal ha 20 gram om dagen og gutter 25..Grove kornvarer istedenfor hvite.kutt ut hvetemelet, velg grove kornsorter som feks samalt hvete.
Og mosjon er viktig,.systematisk trening på treningsstudio er bra ,men viktigste er hverdagsakivitene. Gå opp trapper, turer(betyr mye på lang sikt).
Fett: Unngå mettet fett, men ikke kutte ut alt fettet. (Flerumettet og mettet) de nødvendige.kroppen trenger til alle funksjoner.
Hard trening og en fett % på 10%, proteiner (20-25%) Karbohydrat (65-70%) ..Jeg har 60 % pga jeg ikke spiser brød og pasta.
Bruker også B og C vitamin og E og D.

Hvorfor kommer du hit med myndighetenes matpropaganda?
Det er myndighetenes feil at jeg/og tusenvis av andre ikke har fått vite at lavkarbomat er det som kunne ha reddet meg/oss fra et årelangt helvete inne i fettkroppen.........
Nå er jeg endelig fri fra fettet mitt og kommer til å forfølge myndighetene herfra til så langt det trengs for at de skal be meg og alle andre om unnskyldning for det de har gjort mot oss !!!!!!

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat