Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-11, 22:17   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Opprinnelig lagt inn av livean, her.

Hei!

Jeg begynte på lavkarbo før jeg giftet meg i høst. Da fikk jeg ganske voldsomme utslett i armhulene, og utslett og kuler i nakken/nederste del av hårfeste. Skjønte ikke hva det var, og trodde det kunne ha noe med stress i forbindelse med planlegging av bryllupet osv.. Fikk sterk kortisonsalve og oppløsning av legen, og det fungerte noe (i ettertid ser jeg at den sannsynlige grunnen til at kortisonen fungerte, er at jeg giftet meg, og at jeg da sluttet med lavkarbo... og dermed fjernet årsaken til problemet). Etter fire måneder med hvetebrødsdager (huff!), er jeg igjen igang med lavkarbo. Forhåpentligvis for siste gang. Det fungerer veldig bra, MEN! Utslettet er tilbake!! Nå gir det seg ikke. Og jeg har tenkt å holde på med lavkarbo en stund. Kortisonen ser ut til å ha minimal effekt, og den ene av de små kulene jeg hadde i nakken, har nå gått over til å bli en gedigen kul på ca 3 cm i diameter. Noen som har noen gode råd å komme med? Har hørt andre som har slitt med utslett, men føler at dette er verre enn det jeg har lest om tidligere her inne. Det begynner faktisk å bli så ille at jeg må vurdere å kutte ut hele greia, siden det jo virker som at kroppen kanskje tar skade av dette.. Men jeg vil jo fortsette, og er veldig motivert på alle mulige andre måter. Håper noen har lignende erfaringer, og sitter inne med noen "kjerringråd"!!

Har ikke noe godt råd desverre, synes du skal komme deg til legen jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat