Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-11, 09:20   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo, får de nok av alt i seg?

Som Nellie mener jeg at frisk, normalvektige barn slett ikke trenger å være i ketose. Når det er sagt, er jeg klart for generell lavkarbo med en del fett til barn. Ingen barn trenger masse sukker eller gluten, men å feks droppe gulrot og et og annet eple blir for ekstremt for meg!
Min sønn er nok "tap" for saken. Som frisk, slank 17- åring med egen inntekt er han ikke lett å holde unna junkfood og brus og godterier, men min 11 år gamle datter har arvet mitt anlegg for fedme og prøver så godt hun kan å holde seg unna sukkerbomber og annet høykarbo til fordel for sunnere alternativer!
Hennes favoritt- mat er det vi kaller en "tallerken". Et lite mini- koldtbord på en litt stor tallerken. Den inneholder feks litt røklaks, morpølse, noen skiver skinke, gulrot og agurk i staver, et egg i båter, fiskekake i staver, ostebiter, små kjøttboller.......
Altså litt lavkarbo, uten brød etc, men langt fra ketogent!
Og du finner ingen lettprodukter i dette huset!

Tror så absolutt hun får i seg alt hun trenger i løpet av en uke.