Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-11, 09:35   #7
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Sv: Barn på lavkarbo, får de nok av alt i seg?

Tusen takk for tips skal forsøke å få tak i den boken.

Jeg vil ikke ha de i ketose nei, det skal ikke være noen slankekur for de,men jeg får ikke endret min eldste sønns kosthold uten å endre alle sitt, så vi må spise likt alle, derfor jeg gjør det sånn, men det er kun jeg som skal være i ketose altså

Har hatt fullkornpasta osv til nå, men tenkte å ta bort pasta, poteter, ris, brød, gluten, melk og sukker, men de kommer ikke automatisk i ketose av det???
når jeg ikke veier hva de spiser osv
Her spiser de så mye de vil av det som blir servert å de nyter det, liker godt maten, savner ikke snop og brus på lørdager osv

jeg tenkte å bruke LCHF oppskrifter til all mat, å som nevnt ovenfor ikke melk, gluten og sukker, men vi skal bruke fløte,creme fraiche, rømme osv, for det tåler de heldigvis

Men da vet jeg at det går egentlig greit med LCHF og sunn fornuft da jeg la om til steinaldermat ifjor, å der sa de at det ikke var restriksjoner på barn om hvilke grønnsaker osv, å jeg har ikke endret noe når vi er hos andre så spiser de det de il, men jeg ser de velger stort sett det de får hjemme..

Før fikk de lettrømme her, å var skeptiske til CF, men nå vil de ikke ha lettrømme, for det smaker ikke rømme sier de, de vil ha CF.

å til jul handlet min mor inn mengder med nugatti osv, for de skulle virkelig få skeie ut til jul, hun syns så synd på de som får sånn mat som detteÅ når maten kom på bordet valgte de kjøttpålegg, tomater, agurk, paprika osv, Til og med jeg var sikker på at alle kastet seg over nugatti boksen, men det gjorde de ikke.

Eneste forskjell i bhg og på skole er at jeg sender med den maten jeg vil de skal ha, så får de det som de andre får der, men ikke melk, kakao, grøt osv for det tåler de jo ikke. eldstemann sin skole kommer også til å få beskjed om å ikke få sukker, gluten eller melk, men han kan få alt annet, å det er heldigvis flere med gluten allergier osv, så det er ingen som reagerer på det.

Så da fortsetter jeg sånn som vi har gjort, å gjør de siste forandringene denne uken, å ser hvordan det går, vi er nødt til å forsøke noe for eldstemann, nå har vi testet alt som PPT, BUP, skole, lege osv foreslår, medisinene virket ikke,skolen vet ikke lenger hva de skal gjøre for at det skal løsne for han, å vi har ikke flere ting å prøve, så dette må testes for hans del...

Tusen takk for alle erfaringer dere deler setter stor pris på!!

Sist redigert av hope10 : 18-02-11 kl 09:43.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat