Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-11, 15:08   #435
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg lurer også på om disse sukkeralkoholene.
De utgjør jo endel karbohydrater i forskjellige varer, kan jeg bare stryke disse og kun telle de karbohydratene som ikke kommer av sukkeralkoholer?
Har ikke helt forstått hvordan det med sukkeralkoholer fungerer enda, men er det slik at de bare går rett gjennom kroppen eller noe?

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Ingen som vil svare meg altså? xd
MEN, lurer på en ting til faktisk. Dette med sukker, hvorfor er det så ille å innta dette? Hvis man klarer å holde kontroll på søtsuge så burde det vell egentlig gå bra å spise det bare man holder seg innenfor karbo inntaket? :P
Har veldig lyst å spise noe mørk sjokolade til helgen, derfor må jeg bare forsikre meg om at det ikke vil ha noe effekt på ketosen.

Dette med sukkeralkoholer er både omstridt og individuelt!
Jeg får ikke blodsukkerstigning av aspartam eller malitol feks, men noen gjør det!
Så om det er lurt for deg eller ikke, må du finne ut selv, men de fleste tåler litt, da! Om de ikke får magesmerter og diare!
Du kan jo lese denne tråden om du vil bli enda mer forvirret!

Sukker gir kjapp blodsukkerstigning og dermed insulinutskillelse. Uten å ha tilført kroppen noe som helst nyttig i tillegg.
Det er derfor man sier at karbene bør komme fra grønnsaker.
Noen få ruter mørk sjokolade vil nok ikke tippe deg ut av ketose og er dermed helt greit å spise en sjelden gang!