Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-11, 23:30   #1
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Er det noen seniorer på - trenger hjelp her!

Hei!

Mamman min har gått ned 18 kg i det siste året - halvannet med ketolyse. Hun var nær slutten av kuren i forrige uke (22 BMI) da hun fikk voldsom feber (og hennes infeksjon er utenom mitt spørsmål).

Sykdommen gjorde at hun ikke spiser. Hun har nå knapt spist på ei uke. Vi snakker en halv ristaloff og en kopp te per dag. Ble innlagt onsdag, nå er det fredag kveld.

Sykehuset har ikke gitt henne sukker, der går det i saltvann og en annen næringsvæske. Men hun er uvel og "vil ikke" ha mat. Jeg lurer på om dette har med lavfett-ketose pga at hun ikke spiser og det de kaller SNATT (Simply nauseus all the time) innenfor Kimkins.

Spørsmålet er altså hva som er lurest - å få henne ut av ketosen ved å få i henne masse sukker (mengder mat blir vanskelig) eller å få fett i henne? Kombinasjon? Hvordan kommuniserer jeg dette til hennes lege? Hjelp!

Jeg stoler selvsagt på at legene holder liv i henne, men hun er veldig svak nå! Tror det blir litt tvangsmating i morgen...

*har litt hetta* Hjelp!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat