Opprinnelig lagt inn av Kitt, her. Dette med sukkeralkoholer er både omstridt og individuelt! Jeg får ikke blodsukkerstigning av aspartam eller malitol feks, men noen gjør det! Så om det er lurt for deg eller ikke, må du finne ut selv, men de fleste tåler litt, da! Om de ikke får magesmerter og diare! Du kan jo lese denne tråden om du vil bli enda mer forvirret! Sukker gir kjapp blodsukkerstigning og dermed insulinutskillelse. Uten å ha tilført kroppen noe som helst nyttig i tillegg. Det er derfor man sier at karbene bør komme fra grønnsaker. Noen få ruter mørk sjokolade vil nok ikke tippe deg ut av ketose og er dermed helt greit å spise en sjelden gang!
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Dette med sukkeralkoholer er både omstridt og individuelt! Jeg får ikke blodsukkerstigning av aspartam eller malitol feks, men noen gjør det! Så om det er lurt for deg eller ikke, må du finne ut selv, men de fleste tåler litt, da! Om de ikke får magesmerter og diare! Du kan jo lese denne tråden om du vil bli enda mer forvirret! Sukker gir kjapp blodsukkerstigning og dermed insulinutskillelse. Uten å ha tilført kroppen noe som helst nyttig i tillegg. Det er derfor man sier at karbene bør komme fra grønnsaker. Noen få ruter mørk sjokolade vil nok ikke tippe deg ut av ketose og er dermed helt greit å spise en sjelden gang!
Tusen takk for svar Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg håper jeg får den diareen! Må nok si at den værste bivirkningen jeg har fått av denne dietten er forstoppelse!