Sv: Ny i gamet-og i forumet, noen spørsmål om melkefri lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Helene :), her.
Hehehe, da var du på ca samme nivå som jeg er nå. Er i grunn ikke noe glad i å lage mat. Synes det er kjedelig, og liker de kjappe løsningene. Men håper at jeg får litt mer sansen for det når jeg blir flinkere til å lage gode retter! 
4,5 år står det respekt av! Er du totalt avholden fra karbo, eller har du en utskeielse i ny og ne?
Jeg syntes også det var kjedelig, men da jeg skjønte hva jeg kunne gjøre med gode råvarer og krydder, og da jeg begynte å lese oppskrifter her inne, så litt på matprogrammer og bladde i kokebøker, så skjedde det tydeligvis noe! Gøy å lage og smake underveis, for å få akkurat den smaken man er ute etter .
Nei, jeg har ingen utskeielser, det vil si -jeg har spist én bit smørbrødkake og en liten boks is i løpet av disse årene, men det begynner å bli en stund siden. Høykarbomat gjør meg veldig syk (er insulinresistent, har pcos og lavt stoffskifte, så det er ikke bare bare!), og det smaker heller ikke så godt at det er verdt det, altså. Jeg har heller aldri vært noen søtmons, og har alltid syntes at brødmat, pasta og den slags har vært dørgende kjedelig. Ikke minst kunne jeg komme ut av skapet som en som ikke liker frukt noe særlig. Hehe. Det eneste jeg i grunn craver i blant er sjokolade, øl og ost. Men det går fort over, og skulle det butte så finnes det jo alternativer. Men jeg er litt for lat til å bake og sånn, og litt for blakk til å kjøpe inn særlig med sukkerfrie greier.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|