Sv: Drukne seg selv pga stort vanninntak????
Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.
Tror det er større sjanse for hjertestans pga elektrolyttubalanse (ikke det at det nødvendigvis er noe bedre ), men så lenge du faktisk drikker fordi du er tørst, og passer på at du får i deg mineralene (som nevnt lenger opp her), så tror jeg ikke det er noe farlig. Men mineralene er viktige, altså. Bare spør Kanutten!
Stemmer det. Jeg havnet jo i sommer på akutten med lammelse i deler av kroppen. Årsaken var kaliummangel. Jeg har siden da sjekket elektrolyttene 1-2 ganger i uka nettopp grunnet faren for hjertestans. Men elektrolyttene har vært knallfine etter at jeg kuttet ned på vanndrikkingen (jeg drakk vel 3-5 liter vann hver dag.), var nøye med ketolysetabelettene og begynte med mineralsalt istedet for vanlig bordsalt. For alle andre salter i kroppen var helt ok! Det var bare kaliumen jeg hadde for lite av. Så det at man sier at man spiser salt trenger ikke være dekkende, det må være tilstrekkelig av ALLE salter. Derfor er jeg alltid påpasselig med ketolysetabelettene SELV om jeg ikke er i ketose.