Sv: Hva har ikke fungert for deg, og hvorfor?
Jeg går ned i vekt ved inntak av grønnsaker som eneste karbohydratkilde. Da jeg ville bremse litt ned på vektnedgangen fordi jeg egentlig var tynn nok ved innføring av frukt funket det som antatt. Jeg stanset vektnedgangen. Frukt består stort sett av vann og sukker og metter ikke, så det som skjedde var at jeg gradvis fikk lyst til å spise flere og flere av de og mitt kalori-inntak ble tilsvarende større fordi frukt erstatter sannelig ikke annen mat. Frukt er som apetittvekkere og kun til for å fete opp, virker det som. Jeg har nå idag kuttet det ut fullstendig fordi jeg blir redd av å se at jeg har gått opp i vekt til tross for at jeg ikke har vært mer mett med et høyere kalori-inntak. Grunnen til at jeg kutter ut frukt fullstendig er at jeg ikke klarer å begrense meg. Jeg er visst veldig enten-eller. Jeg håper virkelig jeg kommer ned i vekt nå. Hvis ikke blir jeg gal fordi jeg da ikke vet hva jeg skal gjøre for å gå ned igjen. Det verste er å ikke vite hvorfor man ikke går ned, og det å ikke vite hvorfor man går opp. At man ikke har makt til å gjøre en forskjell. Jeg er frustrert som dere skjønner.
|