Sv: Rå sjokolade?
Opprinnelig lagt inn av prøvermegfram, her.
Laget rå sjokolade i går 
Hadde glemt å kjøpe det jeg hadde planer om på helsekosten, så ble en veldig enkel sjokolade... Lagde den slik
ca 50 gr. kakaosmør (okosjokolade)
ca 100 gr kakaomasse (okosjokolade)
ca 3-4 ss sukrin (ville aller helst brukt sukrin melis for sukrin løser seg ikke opp, så man må tygge sukkerkornene i sjokoladen, litt merkelig)
ca 25 dråper vanilje essens (ville helst brukt ordentlig vaniljepulver, men glemte å kjøpe det)
Ca halv ts kanel
Ble veldig godt, og sjokoladen smelter på tunga Den stivnet fort i kjøleskapet, og løsnet lett fra plastlokket og silikonformene jeg lagde i... Ble utrolig deilig sjokolade, men ordentlig kraftig sjokoladesmak.... jeg lagde den veldig søt, man trenger sikkert ikke bruke så mye sukrin som jeg brukte, men var min første gang, så da ble det slikt.... Sjokoladen er mektig og deilig.... skal lage mere til neste søndag når lillegutten min har 1 års dag 
Du er en engel ! Tuusen, tusen takk Jeg få varene mine i løpet av uka,jeg er så spent. Gleder meg til og prøve! Ble det en form det der, eller mer ? Jeg bestilte en en form med plass til 15 små biter 
|