Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 18:15   #1
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Syndens sjokoladekrem ...

Hei! Spiste grillet kylling med avocado til middag og trengte å få inn litt mer fett. Etter å ikke ha spist noe snop-relatert siden oppstart på kur tenkte jeg at det var lov å smake noe av søt art! Jeg tok:

ca 2 dl kremfløte og pisket til krem med en klype vaniljesukker med ekte vanilje, en enda mindre klype sukker (altså 2-3 gram). Rørte så inn 1ts kakaopulver på slutten. Dette ble to deilige glass med en slags sjokolademousse! Neste gang skal jeg droppe de sukkerkorna for syns krem er søtt nok i seg selv med litt vanilje. Hadde ikke stang nå, og de få korna med melis tror jeg ikke er noe krise for å stoppe fettbålet. Deilig var det iallefall!
Har et glass igjen. Lurer på om ejg skal være skikkelig gæærn å piske et egg til eggedosis og blande med kremen. Blir ikke det iskrem da?

Forøvrig et par timer siden jeg spiste dette og har ikke kjent noe sug på mer, så da kan det ikke ha påvirket blodsukkeret særlig? Vanligvis ville jeg kjent et skikkelig sug på mer en times tid etter å ha dytta i meg siste biten av sjokoladen... Ikke noe jeg har tenkt å spise hele tiden, men blir det skikkelig feil om man gjør det en gang i blandt? Tenker sånn skaldemann-messig, derfor jeg legger det inn her, og ikke på oppskriftsidene

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat