Sv: Ny i gamet-og i forumet, noen spørsmål om melkefri lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.
Før jeg begynte på lavkarbo brukte jeg nesten ikke meieriprodukter i det hele tatt. Da var det akutt, så det var ikke verdt det. Men etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg merket at jeg tåler mer enn før. Vet ikke hva som har skjedd jeg, kanskje det var det faktum at jeg begynte på lavkarbo som har gjordt det bedre, om det er mulig...? Og ja, det finnes også forskjellige grader av det, mener jeg. Både meg og min søster lider av det samme, men jeg tåler det mye bedre enn henne(etter at jeg begynte på lavkarbo vel og merke ).
Og som du sier, det er veldig mye allergier ute og går. Syntes det blir vanligere og vanligere med allergi og intoleranser jeg. I mitt stille sinn tenker jeg at det har muligens en sammenheng med alle de andre sykdommene og lidelsene som det bare har blitt flere og flere tilfeller av etter at "vi" skulle kutte ut fettet og "leve på karbohydrater"... Men det er bare min mening da 
Det er mulig det kanskje, at det har blitt bedre med en lavkarbo livsstil.!?
Gode teorier synes nå jeg.
En venninne av meg er laktoseintolerant og har ikke rørt noenting på mange år. Sist hun var hos legen fikk hun beskjed om å introdusere kroppen for dette igjen. (høres litt merkelig ut synes nå jeg, men sikkert fordi hun kanskje mangler næringen fra meieriprodukter?) Uansett, hun har tatt det gradvis og forsiktig og tåler det litt bedre nå.
Selv klarer jeg meg fint uten feks melk, synes ikke det smaker noe godt uansett... Det hadde derimot vært fint om jeg kunne tåle feks fløte til sauser/matlaging generelt. Har ingen problemer med å handle soya/laktoseredusert osv, MEN det er jo MYE dyrere. Passer ikke alltid min lommebok i grunn...
Er det mange av dere som hamstrer i sverige? Snillere pris der kanskje?
|