Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 16:25   #11
Lissie92
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Lissie92 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre....

Opprinnelig lagt inn av Fruktis, her.

Hmmnm. takk for veldig mye svar Ingen sak å komme hit med en haug spørsmål. Men regner med de fleste her vet hva det er å ha noen kilo for mye her og der... Men det er greit slik med tanke på at matvarene skal ha under 5 gram karbo.. Men hvor mye spiser dere til hvert måltid da? uante mengder, bare det ikke blir for mye karbo? skal se litt i disse journalene og se hva de har spist.. Syns det høres så vanskelig ut å tenke hvor mye karbo det er i så så mye brokkoli for eksempel.. og vite hvor mye jeg skal spise pr måltid.. Men får man satt seg inn i det, så blir det vel omtrent som grete roede, bare motsatt da..
Så yoghurt er fy mat det da, ser noen spiser 0,1 % til frokost?

Hva blir brukt som mellommåtid hvis man er på farten her da? en bar for eksempel? nøtter? må jo erstatte frukten min på jobb med noe.. og yoghurten og trolig da..

Uansett, tusen takk jenter.. Dette var et supert sted å humpe innom.. HEr forblir jeg nok en god stund tenker jeg.. Men er det slik at dere tenker å leve lav karbo hele livet? eller hvordan gjøres en overgang til vanlig kost? eller skal man faktisk kjøre en middel vei resten av livet?

En god dag ønskes dere alle... : ) Og ser at dere er flinke alle sammen her.. Det står det jammen respekt av!!

Spis så mye at du blir mett, men helst ikke stappmett. Alle har forskjellige måter å spise lavkarbo på, jeg spiser f.eks ikke frokost, og ender ofte på bare to måltider daglig, da må jeg spise mer per måltid enn de som spiser 4 ganger daglig. Føl deg frem og lytt til kroppen. Det viktigste er at du ikke går sulten.

Som snacks og mellommåltid liker hvertfall jeg nøtter (ikke cashew, de har mye karber), baconcrisp (sjekk at de har lite karbo), atkins-barer osv.. Det finnes også sukkerfri sjokolade dersom du er en sjokoladeperson, for eksempel sjokoladeprinsen sin som de har på velassorterte Meny-butikker. Savner du yoghurt veldig, så spis tyrkisk yoghurt. Du får den på noen få dagligvarebutikker og innvandrerbutikker.

Les ellers rundt på forumet. Det finnes oppskrifter på nesten alt, så du kommer forhåpentligvis ikke til å savne så mye etter en stund...

Lissie92 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponer LCHF Svar med sitat