Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-11, 22:44   #6244
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Nope, mange kjenner ikke den bitre smaken og synes bare at det smaker søtt og godt. Sikkert surt også da, akkurat som appelsiner og slikt. Rare greier. Grapefrukt som er så avskyelig for mine smaksløker på grunn av den bitre smaken som forteller hjernen min at dette er giftig.

Jeg tror ikke det stemmer helt altså. Jeg kjenner den bitre smaken av grapefrukt, men jeg liker den bitre smaken ...

Jeg tror at enten smaker noen mer av bitterstoffene, eller så er det bare det at de ikke liker bitter smak i det hele tatt. Kanskje begge deler, at det ene gjerne følger av det andre.

Vi hadde en sånn test på vgs der man dryppet et stoff på tunga. Noen vred hele fjeset på grunn av den bitre smaken, andre (deriblant jeg) kjente ingen smak whatsoever. Det er genetisk. Så jeg vil tro at det kan gjelde bitter smak i for eksempel grapefrukt også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt